سرخط خبرها

تداوم بارش باران و برف در خراسان رضوی تا روز سه‌شنبه | کاهش ١٠ درجه‌ای دما (٢٨بهمن ١۴٠٢)

  • کد خبر: ۲۱۲۲۳۴
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
  • ۱
تداوم بارش باران و برف در خراسان رضوی تا روز سه‌شنبه | کاهش ١٠ درجه‌ای دما (٢٨بهمن ١۴٠٢)
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌ رضوی گفت: سامانه بارشی در سطح استان تا روز سه‌شنبه ادامه دارد و بیشترین میزان بارش از فاصله زمانی امشب تا روز دوشنبه به ویژه در نیمه شرقی رخ خواهد داد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درخصوص شرایط جوی خراسان‌رضوی، اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان همراه با افزایش سرعت باد خواهد بود که در برخی نقاط وزش باد شدید، رگبار باران توام با رعدوبرق، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا عصر امروز در نواحی مستعد استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه با تقویت جریانات شمالی در اکثر نقاط استان بارش‌ها به صورت برف و در نواحی مستعد کولاک برف همراه با تشکیل مه، کاهش میدان دید و لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل استان رخ خواهد داد، افزود: این سامانه تا روز سه‌شنبه ادامه دارد و بیشترین میزان بارش از فاصله زمانی امشب تا روز دوشنبه به ویژه در نیمه شرقی رخ خواهد داد.

غیوری‌خواه ادامه داد: کاهش دما در سطح استان تا صبح سه‌شنبه و ماندگاری آن تا پایان هفته خواهد بود به گونه‌ای که حداقل دمای شبانه در نواحی سردسیر استان تا ١٠ درجه کاهش یابد.

شایان ذکر است در این خصوص هشدار زرد توسط مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی صادر شده است.

به گفته وی بارش باران در مشهد تا روز دوشنبه ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٢ و ١٨ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٣ درجه و در سردترین ساعات به ١ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، کلات نادری با منفی ٣ درجه و تایباد با ٢٧ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از تایباد با ۵٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

همچنین بیشترین میزان بارش را شهرستان قوچان به میزان ١۴.٩ میلیمتر ثبت کرده است و از ایستگاه فرودگاهی مشهد ٢.٢ میلیمتر بارش باران گزارش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلمکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
0
0
مچکریم خانمی که همیشه خبرات بروزه خسته نباشی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->